دایره امن ترجنس

  • ۰
  • ۰

nat

 

NAT چیست؟

 

NAT یا همان Network Address Translation روشی است که بوسیله آن IPهای درون شبکه‌ای به یک IP معتبر در دنیای اینترنت ترجمه می‌شوند.

 

اما چرا باید از NAT استفاده کنیم و چرا به آن نیاز داریم؟! با یک مثال بررسی می‌کنیم.

 

چرا به NAT نیاز داریم؟

 

برای مثال وقتی شما از مخابرات (یا هر شرکت دیگری!) برای خود اینترنت تهیه می‌کنید مخابرات تنها یک IP معتبر به شما می‌دهد. شما از آن به بعد درون دنیای اینترنت با آن IP شناخته می‌شوید و کارهای اینترنتی خود را انجام می‌دهید. مشکل وقتی پیش می‌آید که شما می‌خواهید با همین یک IP که مخابرات به شما داده است، چندین دستگاه را به اینترنت متصل کنید و نه تنها یک دستگاه!

 

NAT می‌تواند به‌راحتی این مشکل را حل کند. کافیست مکانیزم NAT را برروی مودم خود فعال کنید.

 

اما NAT چه‌طور این مشکل را حل می‌کند؟ یا به عبارت دیگر، چه‌طور می‌توان چندین دستگاه را با تنها یک IP به اینترنت متصل کرد؟

 

شرح NAT به زبان ساده

 

وقتی مکانیزم NAT را برروی مودم خود فعال می‌کنید، از این به بعد هر یک از دستگاه‌های درون شبکه نیز یک IP دارند که توسط مودم به آن‌ها داده می‌شود. اما این IP از جنس IP هایی که مخابرات به کاربران می‌دهد نیست. این IP اصطلاحا IP داخلی یا Local است و فقط درون شبکه داخلی شما (مثلا شبکه داخل خانه، شرکت، بیمارستان و...) اعتبار دارد.

 

حالا که هر یک از دستگاه‌های درون شبکه یک IP داخلی دارند، اگر بخواهند با دنیای اینترنت (و هر شبکه‌ای خارج از شبکه داخلی خود) ارتباط برقرار کنند، کافیست درخواست‌های خود را به مودم (که یک IP معتبر از مخابرات گرفته) بدهند. مودم بسته‌های اینترنتی متعلق به دستگاه‌های درون شبکه را رد و بدل می‌کند.

 

یعنی به هنگام ارسال و دریافت بسته‌های اینترنتی، IP داخلی ما توسط مودم و به وسیله مکانیزم NAT به آن IP معتبر که از مخابرات گرفتیم ترجمه می‌شود. بدین صورت چندین دستگاه می‌توانند بوسیله تنها یک IP معتبر به اینترنت (و شبکه‌های خارجی) متصل شوند. با این روش، در تعداد IP های معتبر دنیای اینترنت نیز صرف جویی می‌شود.

 

آکادمی ترجنس

دایره امن ترجنس

ویدئوهای رایگان امنیت و هک

ویدئوها در آپارات

 

  • ۹۹/۰۹/۲۲
  • thregence security

modem

nat

network

pipeline

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی