دایره امن ترجنس

  • ۰
  • ۰

پاورشل یا PowerShell یک فریم‌ورک در ویندوز است که بوسیله آن هم می‌توانیم تنظیمات سیستم را مدیریت کنیم و هم می‌توانیم بسیاری از کارهایی که می‌خواهیم با سیستم انجام دهیم را، اتوماتیک کنیم!

به همین خاطر پاورشل، یک زبان اسکریپتی و یک خط فرمان در اختیار کاربر می‌گذارد تا بتواند کارهای بالا را انجام دهد.

تفاوت PowerShell با CMD

CMD  تنها یک خط فرمان برای سیستم شماست. یعنی بوسیله آن می‌توانید دستوراتی را به سیستم بدهید و برای شما انجام دهد. اما پاورشل فراتر از یک خط فرمان است. بوسیله پاورشل می‌توانید تنظیمات بیشتر و پیکربندی گسترده‌تری در سیستم انجام دهید. برای مثال تنظیمات مربوط به رجیستری ویندوز و یا WMI از طریق پاورشل براحتی قابل انجام اسCMD  تنها یک خط فرمان برای سیستم شماست. یعنی به وسیله آن می‌توانید دستوراتی را به سیستم بدهید و برای شما انجام دهد. اما پاورشل فراتر از یک خط فرمان است. بوسیله پاورشل می‌توانید تنظیمات بیشتر و پیکربندی گسترده‌تری در سیستم انجام دهید. برای مثال تنظیمات مربوط به رجیستری ویندوز و یا WMI از طریق پاورشل براحتی قابل انجام است.

قابلیت‌های پاورشل

از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به خروجی‌های مبتنی بر شی اشاره کرد. یعنی خروجی عملیات درون پاورشل، همیشه یک عبارت نیست. بلکه می‌تواند یک شی باشد که این شی خصوصیاتی دارد و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. پاورشل هم‌چنین قابلیت Pipelining که مربوط به اجرای مرتبط و یا همزمان دستورات می‌شود را نیز ساپورت می‌کند. و بسیار فراتر از یک خط فرمان ساده است ….

اما از آن جا که بوسیله پاورشل تسلط بیشتر و گسترده‌تری برروی سیستم ویندوزی وجود دارد، همین مساله باعث می‌شود در زمینه‌‎های دیگر همانند نفوذ و هکینگ، مدیریت سیستم و… قابلیت‌های زیادی داشته باشد!

پاورشل را می‌توان یکی از بسترهای ویندوزی دانست که در چند سال اخیر شدیدا مورد توجه و علاقه نفوذگران بوده است. در ادامه در رابطه با جایگاه پاورشل در هکینگ بیشتر صحبت خواهیم کرد. با آکادمی ترجنس همراه باشید.

 

آکادمی ترجنس

دایره امن ترجنس

ویدئوهای رایگان امنیت و هک

ویدئوها در آپارات

 

  • ۹۹/۰۹/۲۰
  • thregence security

pipeline

powershell

پاورشل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی