دایره امن ترجنس

  • ۰
  • ۰

در این مقاله و چند مقاله‌ی پیش رو قصد داریم با یکی از سیستم‌های معروف مدیریت محتوای سایت و وبلاگ یعنی وردپرس (Wordpress) بیشتر آشنا شویم. یک سیستم قدرتمند که می‌تواند برای ورود به دنیای سایت و وبلاگ‌نویسی به شما کمک شایانی کند.

اما در همین ابتدا بیاید با هم در قدم اول با تعریف وردپرس آشنا شویم.

 

 

آکادمی ترجنس

دایره امن ترجنس

ویدئوهای رایگان امنیت و هک

ویدئوها در آپارات

 

وردپرس چیست؟

سیستم مدیریت محتوا متن باز و رایگان است. پس برای استفاده از آن نگران هزینه نباشید! البته برخی از افزونه‌های اضافی ممکن است هزینه‌هایی را به دنبال داشته باشند که در ادامه در این رابطه صحبت خواهیم کرد. اما شما برای راه‌اندازی وبلاگ یا سایت خود به آن‌ها نیاز ضروری ندارید فقط به چشم یک پیشنهاد اضافه به آن‌ها نگاه کنید.

زبان این سیستم مدیریتی محبوب PHP است و از پایگاه داده‌‌ای همچون MySQL برای ذخیره‌ی داده‌های خود استفاده‌می‌کند.

هدف از نوشتن و طراحی این سیستم راحتی کاربران در حین کار با آن و در عین حال رعایت استانداردهای جهانی بوده است. به همین منظور نیز رابط‌های مختلفی نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا دچار پیچیدگی خاصی برای استفاده از آن نشود.

همچنین اگر به زبان برنامه‌نویسی مسلط نیستید یا حتی با آن آشنایی ندارید نگران استفاده از آن نباشید! سازندگان وردپرس برای شما هم فکرهایی کرده‌اند.

خب فکر می‌کنم اگر تاکنون قانع نشده‌اید که به عنوان یک تازه کار با وردپرس آشنا شوید و راه‌های استفاده از آن را یاد بگیرید لازم است با هم ویژگی‌های زیر را مرور کنیم.

 

ویژگی‌های وردپرس

ویژگی‌های مدیریتی

1.وردپرس امکان نصب محلی دارد

حالا منظور از نصب محلی چیست؟ منظور ما از نصب محلی این است که این سیستم برای نصب روی هاست طراحی شده‌است اما شما می‌توانید آن‌ را بر روی کامپیوتر خود نیز نصب کنید.

2.دارای هسته قابل حمل است!

یعنی می‌توانید آن را در یک پوشه‌ی خاص نصب کنید. همچنین می‌توانید آن را در یک پوشه نصب کرده و آدرس مورد نظر را به آدرس دلخواه تغییر دهید.

3.اختلاف ساعت شما با ساعت جهانی اصلا مهم نیست!

وردپرس به شما این امکان را می‌دهد تا ساعت مورد نظر خود را با ساعت جهانی تنظیم کنید.

4.قابلیت gzip

میزان مصرف پهنای باند خود را با استفاده از این قابلیت تا حد خوبی می‌توانید کاهش دهید.

5.مشخص کردن سطح دسترسی برای کاربران

شما می‌توانید برای کاربران سیستم خود تا 5 سطح دسترسی مشخص کرده و به هرکدام اجازه‌ی استفاده از امکانات خاصی را بدهید.

6.مشخص‌کردن مشخصات کاربران

کاربران می‌توانند پس از ثبت نام مشخصات خود را وارد کنند و هر قسمتی از آن را که مدیر سایت یا وبلاگ تعیین می‌‌کند قابل نمایش است.

7.نصب و به‌روزرسانی با سرعتی باورنکردنی

در بین تمامی سیستم‌هایی که تاکنون هستند می‌توان گفت وردپرس بالاترین رتبه را از نظر سرعت و سادگی در به‌روزرسانی دارید.

8.پویایی و انعطاف پذیری بالا

صفحات وردپرس با توجه به نیاز کاربر ساخته و نمایش داده می‌شوند و در عین حال حجم کمی را روی هاست اشغال می‌کنند.

ویژگی‌های منتشرکردن مطلب و طراحی

9.امکان آدرس‌دهی مطالب

در وردپرس می‌توانید برای مطالب خود آدرس مشخص کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به راحتی در موتورهای جست‌وجو همچون گوگل نمایش داده شوید و مخاطب بیشتری جذب کنید.(هدف اصلی وبلاگ نویسان و طراحان سایت چی از این بهتر!!!)

10.ارتباط با وبلاگ‌های دیگر

در وردپرس شما این امکان را دارید تا با وبلاگ‌های دیگر ارتباط برقرار کنید و از نقطه نظرات آن‌ها با استفاده از Pingback آگاه شوید.

11.پوسته

در وردپرس شما به راحتی می‌توانید پوسته دلخواه خود را استفاده کنید و با استفاده از تگ پوسته و ویرایش‌گر پوسته به بازسازی و ویرایش آن بپردازید. وردپرس دارای پوسته‌های فعال فراوانی در زمینه‌های مختلفی است که در ادامه در رابطه با آن صحبت خواهدشد.

12.افزونه‌ها

وردپرس دارای افزونه‌های مختلفی است که هرکدام وظایفی را برعهده دارند. استفاده از این افزونه‌ها در بسیاری از مراحل شما را از دانستن برنامه‌نویسی مبرا می‌کند.

13.رمز عبور برای مطالب سری!

اگر شما مطالبی دارید که فقط قصد دارید مخاطب یا بازدیدکنندگان خاصی قادر به دیدن آن‌ها باشند می‌توانید برای مطالب یا صفحات خود رمز عبور بگذارید! (این کار امروزه شاید کمی دور از انتظار باشد اما فراموش نکنید که در یک سایت امنیتی هستید!!!!)

14.ارسال مطلب در زمانی خاص

شما می‌توانید مطلبی را نوشته و با استفاده از تنظیمات وردپرس آن را در زمان خاصی منتشر کنید.

15.استفاده از تصاویر

در حین نوشتن مطالب می‌توانید عکس مورد نظر خود را بارگذاری کنید و در هرجای از مطلب که خواستید از آن استفاده کنید.

16.دسته‌بندی مطالب

در وردپرس می‌توانید برای مطالب خود دسته‌بندی‌های مختلف مشخص کنید.

17.مطالب چند صفحه‌ای

اگر مطالب شما در وردپرس طولانی شد می‌توانید به صورت چندصفحه‌ای منتشر کنید تا مخاطبان شما نیاز با بالا و پایین کردن صفحات نداشته باشند.

 

مهم‌ترین نگرانی‌های کاربران و راه‌حل وردپرس برای آن‌ها!

تاکنون برخی از مزیت‌های وردپرس را سریع با یکدیگر مرور کردیم اما یکی از مهم‌ترین مسائل و شاید نگرانی‌هایی که طراحان سایت و وبلاگ با آن روبه‌رو هستند مسائل امنیتی است. این در حالی است که وردپرس قادر به پاسخ‌گویی سریع به مشکلات امنیتی جدید و آنلاین است. همچنین اقدامات به روزی را برای مشکلات انجام می‌دهد.

همچنین در بحث سئو نیز افزونه‌هایی طراحی کرده است که به کاربر قدرت چشم‌گیری را می‌دهد.

در مطالب آینده بیشتر با این سیستم مدیریت محتوا که طرفداران زیادی هم در بین تازه‌کاران و هم در بین حرفه‌ای ها به دلیل سادگی و قابلیت‌های فراوان دارد، آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید!

 

 

 

آکادمی ترجنس

دایره امن ترجنس

ویدئوهای رایگان امنیت و هک

ویدئوها در آپارات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی